Thursday, July 30, 2009

kerinduan x berkesudahan...

masuk arinih...dah 4 ari aku ganti tempat mak aku jga adik2 aku....mak aku sibuk menjaga ayah aku yg terlantar kt hspital ipoh...jaoh 2....aku rindu gler kt mak aku nih...dok umah...biasa dengar mak leter ari2...mengadap muka mak...skang bila x ada...terbayang muka mak setiap sudut umah...aduhhhh...windunya...xleh nk tdo kt mak......mmm.....naseb la adik2 x wt hal sgt...bley la aku uruskan umah dgn tenang....setiap sudut umah aku terbayang gelak tawa kami sekeluarga....arghhh...rindu bertandang kembali.....segalanya aku uruskan kecuali masak...aku bknnya minat nk masak memasak nih....lagipun kitowg da mkn kt kedai mak sedara aku...naseb lah aku ada kakak yg mampu menyara kami adik beradik...suma perbelanjaan ditanggung oleh kakak ku...abg ipar aku pun ok...xkisah kakak aku menjaga kebajikan kami...thanx kak intan n abg zam...seperti biasa balik kerja aku akn cuci pakaian skolah adik2 aku...menyuruh diowg wt kje skolah...kesian aku tgk diowg nih...law zaman aku skolah dlu...mak yg akn bersengkang mata tunggu aku siapkn kje skolah...tp adik-adik ku x sempat merasa kasih syg mak yg melimpah ruah seperti kami dahulu....siap kerja skolah aku menyuruh mereka menyusun buku mengikut jadual...aku menyambung tugas mencuci pinggan di dapur..kembali aku di ruang tamu..aku terpandang air mata adik-adik ku yg mengalir dipipi masing2 sambil melihat album gambar mak dan ayah...sayu ku rasakan di saat ini...ati ku turut menangis...mereka menyeka air mata sebaik ternampak aku....aku diam dan kembali ke dapur membiarkn mereka melayani perasaan...selesai semuanya...aku menyuruh mereka tdo...malas aku nk layan perasaan rindu yg makin kuat di ati nih....melihat wajah adik2 ku yg lena tdo...aku merasa sayu....perlahan kucium dahi mereka......air mataku jatuh satu per satu....perlukah mereka tanggung semua ini....Ya Allah...kembalikanlah sinar kebahagiaan dalam rumah ini....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...