Wednesday, May 25, 2011

ziarah entri kekasih

Apa yang Aku Rasa Perlu Tulis: Diari Si Pencinta Seni (Bahagian Satu):

Tidak akan aku benarkan sekujur tubuhku dibelai wang ringgit dan juga kekayaan! Aku mahukan hidup sempurna melalui hati, nurani serta pahala yang perlu dibekalkan. Bukan ketamakan yang menindas serta paksa melakukan dosa semata - mata untuk hidup mewah!

Telah aku lari setelah pertengkaran dengan penghulu keluarga, kebencian serta rasa kecewa yang aku rasakan sejak dahulu telah sempurna ditunjukkan betapa bencinya aku pada mereka! Lalu jauh aku lari, untuk menenangkan diri. Aku masih sayangkan mereka, cuma aku benci apabila mereka agungkan harta kekayaan. Pergi mati lah kau hamba dunia!

Lihat! tapi jangan sesekali kau mencari aku. Langkah yang aku tinggalkan hanya untuk kenangan dan untuk kau tangisi semata - mata. Ya, aku seorang anak derhaka tetapi aku bukan durjana! Mulai sekarang, kau boleh kurangkan perbelanjaan kau demikian sudah kerana aku melangkah keluar dari istana kau. Selamat jalan!

lagi dcnie

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...